Fritidsbiodlare 1 år avancerad biodling och Steg 1

Biskolan – Fritidsbiodlare och Steg 1

Honungens vattenhalt kontrolleras av elev i yrkesbiodling – Biskolan

Grundutbildningen varar under den första säsongen, första året, då ger utbildningen dig så mycket att du kan sköta den egna bigården med lönsamhet.

Steg 1 med Biskolan

De första 5 månaderna händer det allra mesta.

Alla de spännande med  biodlingen får en superstart och efter dessa månader som avslutas med binas huvuddrag, som vi kallar det, biodlarens viktigaste skörd. Avslutar du steg 1 och får ditt diplom.

Under denna början har du lärt dej det absolut viktigaste grunderna i biodling och du har gjort dina tester, prov praktiskt och teoretiskt.

Nu kan du gå vidare till ditt nästa steg och det som avslutar säsonger och bina går in i sin vinter med dvala och allt.

Ditt steg2 ->