Fritidsbiodlare 1 år avancerad biodling och Steg 2

Biskolan – Fritidsbiodlare och Steg 2

VI gör en biinventering och undrar hjur har våra vänner bina det idag?

Grundutbildningen fortsätter efter huvuddraget med mer fokus på utökning. Du får lära och prova på det mycket viktiga i en biodling, nämligen att varje säsong, göra utökning och klara binas invintring. Ditt stöd för dina bin när hösten och vinterns kalla dagar kommer.

Steg 2 med Biskolan

De följande 5 månaderna händer det allra mesta.

Vi studerar binas hälsa, lär oss att dokumentera, följer upp resultatet i bigården och skapar en bra status inför invintringen. Din första invintring som är så viktigt att göra rätt och förstå mer av din bigård.

Denna fortsättnings-utbildningen varar under årets sista månader från juli tom november. Vi kastar blicken mer mot tänka lönsamhet och börjar med kunskap och avel, en introduktion som avslutar steg 2.

Nu kan du gå vidare till ditt nästa steg och det som avslutar säsonger och bina går in i sin vinter med dvala och allt.

Ditt Steg 3->